Dėl dažnų klausimų apie arbatos poveikį mūsų sveikatai, jums pateiksime trumpas santraukas iš mokslo žurnalų, kurios galbūt padės geriau susiorientuoti tarp daugybės informacijos parašytos apie arbatą ir sveikatą.

Arbata ir sveikata

Tealure biri arbata

Arbatoje yra natūralių cheminių medžiagų, tokių kaip antioksidantai, amino rūgštys, kofeinas, vitaminai ir mineralai. Manoma, kad antioksidantai yra medžiagos, padedančios kovoti su laisvaisiais radikalais, kurie gali sukelti daugybę sveikatos problemų, įskaitant širdies ir kraujagyslių ligas, vėžį, degeneracines ligas ir priešlaikinį senėjimą. Manoma, kad geriant arbatą, turinčią aukštą antioksidantų kiekį, galima lieknėti, sumažinti širdies ligų riziką, skatinti sveiką kraujotaką , sumažinti burnos ertmių ir dantenų ligų tikimybę ir stiprinti kaulus. Pritraukus arbatą karštame vandenyje, joje esantys antioksidantai susijungia su kofeinu, taip slopindami kofeino pasisavinimą į kraują, todėl kofeino poveikis išlieka ilgiau. L-teaninas, unikali aminorūgštis, randama arbatoje, skatina dopamino ir serotonino išsiskirimą, kurie teigiamai veikia mūsų nuotaiką, padidina alfa smegenų bangų aktyvumą taip padėdami atsipalaiduoti. L-teaninas tuo pat metu sinergiškai saveikauja su kofeinu, kuris gerina dėmesio koncentraciją, budrumą ir suteikia energijos.

Arbatos rūšys

Nors arbatos poveikis sveikatai yra viena iš populiariausių temų arbatos industrijoje, vis tik mes skatiname rūšinę arbatą rinktis dėl jos skoninių savybių.

Baltoji arbata

Baltoji yra delikati, subtili su trupučiu saldumo ir pasižymi vaisišku ir žolisku aromatu.

Žalioji arbata

KOMOREBI SENCHA ŽALIOJI ARBATA

Žaliąją arbatą išskirtume į dvi kategorijas pagal skirtingą apdirbimo būdą. Skrudinta žalioji arbata (iš Kinijos, Nepalo) ir garinta žalioji arbata (iš Japonijos, Pietų Korėjos). Apdorojant žaliąją arbatą skrudinimo būdu arbatos lapeliai yra vytinami ir tik tuomet skrudinami. Per šį laikotarpį lapeliai šiek tiek oksiduojasi. Tuo tarpu garintoje žaliojoje arbatoje lapeliai garinami iškart po jų skynimo. Tai užkerta kelią oksidacijos proceso pradžiai. Todėl garintos žaliosios arbatos skonis yra saldesnis nei skrudintos arbatos. Taip pat garintoje žaliojoje arbatoje yra daugiau chlorofilo, kuris suteikia​ ​arbatai sodresnę žalią spalvą, o​ ​jos skoniui daugiau „​augalinių“ niuansų. Skrudintos arbatos pasižymi​ riešutų, skrudinimo niuansais ir ​turi ​mažiau umami ​ir augalinio ​skon​io​. ​

Ulongo arbata.

Kadangi ulong arbatą gaminama įvairių oksidacijos laipsnių, priklausomai nuo arbatos gamintojo paruošimo būdo, jos skonis gali būti nuo subtilaus iki sodraus, nuo geliško iki žoliško, nuo saldaus iki skrudinto. Arbatžolių lapelių ir arbatos spalva taip pat gali skirtis: nuo žalios iki auksinės ir rudos

Juodoji arbata.

Paprastai juodoji arbata yra stipresnė ir gilesnio skonio už anksčiau išvardintas arbatos rūšis. Atsižvelgiant į tai, kokiu metų laiku arbata skinta ir kiek laiko buvo oksiduota, paruošta juodoji arbata gali būti įvairių spalvų: nuo šviesaus gintaro iki tamsiai rudos, o skonio pobūdis nuo vaisiško iki pikantiško ir salyklinio.

Niekada neragavai arbatos iš Nepalo? Tad kodėl gi jos neišbandžius? Tealure arbatos mėginukai Jūms